Víte, že roku 1434 obdržel celé panství stoupenec husitů Vilém Kostka z Postupic a jeho rod vlastnil panství do roku 1505?

Obecní knihovna

Obecní knihovna

SDH Rudoltice

Virtuální prohlídka obce

Novinky na stránkách
08.03.2024 - Likvidace odpadu

Mobilní svoz odpadu 4.6.2024

08.03.2024 - 2024

Rudoltický zpravodaj č. 2/2024, březen

04.03.2024 - Rada obce

Zápis ze zasedání rady obce dne 29.2.2024

04.01.2024 - Fotogalerie 2023

Vánoční koncert základní a mateřské školy

31.10.2023 - 2023

Rudoltický zpravodaj č. 6/2023, listopad

Počasí


Sobota Neděle Pondělí

Úterý Středa Ćtvrtek

Statistika

TOPlist

Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

1. Název
obec Rudoltice – Obecní úřad Rudoltice

2. Důvod a způsob založení
Obec Rudoltice vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb., o obcích, v platném znění a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (viz zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích).

3. Organizační struktura

Obecní úřad tvoří:
starosta: Kolomý Ivo Mgr.
místostarosta: Kobzová Jolana

místostarosta: Suchý Jaroslav
zaměstnankyně: Orság Michaela DiS., Stejskalová Ivana Bc., Řehořová Jana, DiS.


SNK Obce bez korupce
- Kolomý Ivo Mgr.

- Žáček Daniel
- Šrámek Miloslav
- Suchý Jaroslav

- Řehoř Pavel
- Macháčková Marcela Mgr.

SNK Za naše Rudoltice
- Havlenová Lenka Mgr.
- Žáček René
- Kobzová Jolana
- Duba Petr
- Nováková Šárka Ing.

Komunistická strana Čech a Moravy
- Málek Jaroslav
- Vymetálek Roman

Rudoltice Společně
- Kolomý Tomáš Mgr.
- Jílková Marcela


ORGÁNY ZASTUPITELSTVA OBCE:

finanční výbor
- předseda: Žáček Daniel
- členové: Duba Petr, Macháčková Marcela Mgr.

kontrolní výbor
- předseda: Nováková Šárka Ing.
- členové: Řehoř Pavel, Vymetálek Roman

Osadní výbor pro lokalitu Zámeček
- předseda: Mareš Lukáš
- členové: Fišera Milan, Sýkorová Jitka, Ščučka Lubomír, Vršek Václav Ing.


RADA OBCE:

SNK Obce bez korupce
- Kolomý Ivo Mgr.
- Suchý Jaroslav

SNK Za naše Rudoltice
- Kobzová Jolana
- Havlenová Lenka Mgr.
- Žáček René


ORGÁNY RADY OBCE:

komise sociální
- předsedkyně: Onufrijová Miluše
- členové: Brejšová Zdeňka, Kulihová Věra, Macháček Josef Ing., Vršková Eva

komise životního prostředí
- předseda: Kohout Richard
- členové: Řehoř Pavel, Suchý Jaroslav

4. Kontaktní spojení

4.1. Kontaktní poštovní adresa
Obecní úřad Rudoltice
Rudoltice 95
561 25 Rudoltice

4.2. Adresa úřadovny
Obecní úřad Rudoltice
Rudoltice 95
561 25 Rudoltice

4.3. Úřední hodiny
Pondělí: 8:00 – 11:00, 12:00 – 16:30
Středa: 8:00 – 11:00, 12:00 – 16:30
Provozní doba obecního úřadu v mimoúřední dny:
Úterý, Čtvrtek: 8:00 – 11:00, 12:00 – 14:30
Pátek: 8:00 - 11:00

4.4. Telefonní číslo
  +420  467 771 292

4.5. Adresa internetové stránky
www.rudoltice.cz

4.6. Adresa e-podatelny
epodatelna@rudoltice.cz


4.7. Další elektronické adresy
podatelna: ou@rudoltice.cz
starosta: ivo.kolomy@tiscali.cz
místostarostka: jolana.kobzova@rudoltice.cz

místostarosta: jar.suchy@tiscali.cz
účetní: ivana.stejskalova@rudoltice.cz
referentka: michaela.orsag@rudoltice.cz
referentka: jana.rehorova@rudoltice.cz

4.8. Datová schránka
7cab3x3


5. Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby
- č. účtu: 5125611, kód banky: 0100
příjmový účet, slouží po všechny platby (např. místní poplatky, stočné …), NEDOHODNE-LI SE ÚŘAD S PLÁTCEM JINAK

- č. účtu: 27-8755520297, kód banky: 0100
účet slouží VÝHRADNĚ pro úhradu kaucí na nájemném

- č. účtu: 94-6312611, kód banky: 0710
účet založen na základě novely zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, a o změně některých souvisejících zákonů tento účet slouží VÝHRADNĚ pro dotace a přijaté návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu, státních fondu a Národního fondu (s výjimkou programového financování dle § 16 odst. Zák. 218/200 Sb.)

- č. účtu 1214717319, kód banky: 0800
účet slouží VÝHRADNĚ k úhradě nájmů z bytů a nedoplatků z vyúčtování nájemného a služeb s nájmem souvisejících

- č. účtu: 35-1214717319, kód banky: 0800
účet slouží VÝHRADNĚ k úhradě splátek dluhu na nájemném

6. IČ
00279421

7. DIČ
CZ00279421

8. Dokumenty
8.1. Seznamy hlavních dokumentů
- Strategický plán
- Územní plán

8.2. Rozpočet

9. Žádosti o informace
Obecní úřad je povinným subjektem, který má dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, povinnost poskytovat informace vztahující se k jeho působnosti.
Obecní úřad poskytuje informace ústní, písemné a umožňuje nahlížení do požadovaných spisů.
Dle § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, musí být ze žádosti zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona.
Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště.
Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla.
Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.

Žádost o poskytnutí informace zasílejte:
1. písemně na adresu:
Obecní úřad Rudoltice
Rudoltice 95
561 25 Rudoltice
2. prostřednictvím epodatelna@rudoltice.cz jako přílohu k e-mailu


Lhůty pro poskytnutí informace:
- písemné informace se vyřizují do 15 dnů od podání žádosti,
- v případě vyhledání a sběru oddělených a odlišných informací, na základě konzultace s jinými povinnými subjekty, dvěma a více odbory, může být termín prodloužen o 10 dnů.

Odvolání:
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat do 15 dnů od doručení odvolání, a to prostřednictvím orgánu, který rozhodnutí vydal.
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, lze podat rozklad, rozhodnutí je přezkoumatelné soudem.

Přehled konkrétních informací poskytnutých občanům dle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím je uveřejněn na webových stránkách www.rudoltice.cz

10. Příjem podání a podnětů
Návrh, stížnost, žádost, podnět lze písemně podat na adresu:
1. Obecní úřad Rudoltice
Rudoltice 95
561 25 Rudoltice
2. prostřednictvím epodatelna@rudoltice.cz jako přílohu k e-mailu
3. osobně přes podatelnu Obecního úřadu Rudoltice v úřední hodiny

Příjem žádostí a dalších podání a stanovený postup při jejich podávání a vyřizování (zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím)

Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona.

Fyzická osoba uvede v žádosti
• jméno,
• příjmení,
• datum narození,
• adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště.

Právnická osoba uvede
• název,
• identifikační číslo,
• adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.

Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud adresa elektronické podatelny není zveřejněna, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.

Neobsahuje-li žádost zákonem stanovené náležitosti a adresu pro doručování, případně není-li elektronická žádost podána způsobem uvedeným výše, není žádostí ve smyslu tohoto zákona.

Obecní úřad posoudí obsah žádosti a věc odmítne nebo odloží v případě, že
• je žádost nesrozumitelná,
• není zřejmé, jaká informace je požadována,
• nebo je formulována příliš obecně,
vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, brání-li nedostatek údajů o žadateli postupu při vyřízení žádosti o informaci dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, v případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti obecního úřadu (tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli).

Nerozhodne-li dle výše uvedených možností, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění a to buď odkazem na zveřejněný údaj, písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii, nebo formou paměťových médií. Lhůtu 15 dnů pro poskytnutí informace může obecní úřad prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dnů, tj. na 25 dnů. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty základní lhůty 15 dnů pro poskytnutí informace.

Mezi závažné důvody se řadí např. vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti nebo konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti.

Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí již zveřejněné informace, může obecní úřad nejpozději do 7 dnů, místo poskytnutí informace, sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace.

V případě, že obecní úřad žádosti, byť i jen zčásti nevyhoví, vydá v 15 denní lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží. Obsah, formu a náležitosti rozhodnutí stanoví § 67 a následně ustanovení zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Obecní úřad neposkytne informace v případě, že se jedná o obchodní tajemství, utajovanou informaci, autorské právo, důvěrnosti majetkových poměrů. Pokud nebylo žádosti vyhověno z výše uvedených důvodů, musí být v odůvodnění rozhodnutí uvedeno, kdo vykonává právo k tomuto obchodnímu tajemství nebo kdo vykonává majetková práva k tomuto předmětu ochrany práva autorského, je-li tato osoba povinnému subjektu známa.

Podle § 2 odst. 4 citovaného zákona „se povinnost poskytovat informace netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací“.

Obecní úřad může omezit poskytnutí informace, pokud se vztahuje výlučně k interním předpisům obecního úřadu nebo v případě, že se jedná o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí obecního úřadu, pokud zákon nestanoví jinak, to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím. Dále může obecní úřad omezit poskytnutí informace, pokud jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž tuto povinnost zákon neukládá nebo pokud ji obecní úřad zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího stanoveného období nebo pokud by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
Právo odepřít informaci trvá pouze po dobu, po kterou trvá důvod odepření.

Opravné prostředky
Odvolání je opravným prostředkem proti rozhodnutí vydaném ve správním řízení vedeném podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Odvolání je opravným prostředkem též proti rozhodnutí obce Rudoltice nebo jejich orgánů, jako povinného subjektu, o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Odvolání lze podat teprve poté, co bylo rozhodnutí vydáno.

Dále může být podána stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace za zákonem stanovených podmínek. Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam. Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne stanoveného v § 16a zákona o svobodném přístupu k informacím. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.

Opravným prostředkem proti příkazu je odpor. Příkazní řízení je zvláštní (zjednodušenou) formou správního řízení, a příkaz vydávaný v příkazním řízení je zvláštním typem správního rozhodnutí. Proti příkazu vydaném ve správním řízení, může ten, jemuž se povinnost ukládá, podat odpor ve lhůtě 8 dnů ode dne oznámení příkazu. V případě řízení o přestupku platí, že obviněný z přestupku může proti příkazu podat do 15 dnů ode dne jeho doručení odpor správnímu orgánu, který příkaz vydal.

Ve vydaných rozhodnutích je vždy uvedeno poučení. V poučení se uvede, zda je možné proti rozhodnutí podat odvolání (odpor), v jaké lhůtě je možno tak učinit, od kterého dne se tato lhůta počítá, který správní orgán o odvolání (odporu) rozhoduje. Odvolání a odpor lze podat u obecního úřadu.

Odvolání (odpor) lze učinit písemně nebo ústně do protokolu nebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle zvláštních předpisů [zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů]. Ten, kdo činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání.

Formuláře
Všechny formuláře jsou dostupné na webových stránkách obce www.rudoltice.cz a na podatelně Obecního úřad v Rudolticích.

Seznam formulářů:
- Výpověď z nájmu
- Žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les
- Návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu
- Poplatek ze psů – Přihláška/změna/odhláška poplatkové povinnosti

Popisy postupů – návod na řešení životních situací
Vybrané návody na řešení životních situací naleznete zde. Řešení dalších životních situací naleznete na Portálu veřejné správy České republiky https://seznam.gov.cz/.

 

11. Předpisy

11.1. Nejdůležitější používané předpisy
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
- zákon č. 106/1999, o svobodném přístupu k informacím
- zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
- zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
- zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů
- zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
- zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu)
- zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
- zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
- zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů
- zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování)
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení
- zákon č. 255/2012, kontrolní řád
- zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
- zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
- zákon č. 320/2001, o finanční kontrole
- zákon č. 151/1997, o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku)
- zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní)
- zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí
- zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
- zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
- zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů
- zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
- zákon č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách a o změně některých zákonů
- zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
- zákon č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích

11.2. Vydané právní předpisy
Nařízení a vyhlášky vydané obcí Rudoltice:

https://www.rudoltice.cz/vyhlasky


12. Úhrady za poskytování informací
12.1. Sazebník úhrad za poskytování informací platný od 11.12.2014

 

12.2. Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad nebyla dosud vydána.

13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Žádné vzory licenčních smluv dle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů nemá Obecní úřad Rudoltice stanovené.

13.2. Výhradní licence
Výhradní licence poskytnuté podle § 14a odst. 4 žádné nejsou.

14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.